maanantai 7. heinäkuuta 2008

Maanantaina 7.7.2008




En ole viikkoon ehtinyt istahtamaan tietokoneelle kirjoittamaan kuulumisiamme. Asun edelleen tuttaviemme mökillä kahden nuorimman lapsen kanssa. Olen viettänyt päivät kotona siivoillen ja remonttia tehden, illalla olen mökillä pessyt mattoja ja yöllä ommellut tilkkutöitä. Nukkuminen on jäänyt todella vähiin. Mutta elämä on nyt tällaista.



Remontti etenee pikkuhiljaa. Olen repinyt tapetin irti makuuhuoneesta ja sen jälkeen on ollut vuorossa saumojen kittaaminen ja nurkkien saumaaminen. Nyt makuuhuoneessa pääsee tapetoimaan. Aikamoinen homma tapettien irrottaminen olikin, vaikka ensin ajattelin, että sehän on helppo juttu. Välillä aattelin, että olisikohan helpompi maalata seinät kuin tapetoida? Mutta hurjan mielenkiintoista remontointi on. On ihana ajatella, että nyt vihdoinkin mie saan sisustaa ja tehdä kodista sellaisen värisen kuin haluan. Etsin tapettiliikkeestä ihania maalaisromantisia, ruusutapetteja, mutta niitä olisi saanut vain erikoistilauksesta. Kukkatapettia huoneeseen tulee, mutta sinisensävyisenä. Koetan saada sitten erilaisilla tekstiileillä, tyynyillä, verhoilla, matoilla ym. myös sekaan punaisen eri sävyjä. lattiaan laitamme kirsikkapuisen laminaatin.



Kylpyhuoneen ja saunan puolella on vuorossa vesieristyksen laittaminen ja se on tämän illan hommaa. Mieheni on vielä töissä tämän viikon ennen kesäloman alkua, joten vasta ensi viikolla remonttia voidaan tehdä "täysipäiväisesti". Toivottavasti saamme tämän viikon aikana laatoittajan töihin. Meillä on tarkoituksena muuttaa takaisin kotiin sitten, kun saamme suihkun toimimaan.



Olen pessyt iltaisin mattoja. Mökin laiturilla on ollut mukava pestä mattoja ja viime viikolla oli niin mahtavan lämpimät ilmat, että matot kuivuivat nopeasti. Mäntysaippuan tuoksu on niin ihana puhtaan raikkaissa matoissa. On mukava tuoda kotiin sitten puhtaat matot.



Minun selkäni ja kädet ovat huonossa kunnossa kaikesta touhuamisesta. Mutta pakko näitä touhuja on tehdä, ei mieheni jaksa yksin tehdä kaikkea. Olen joutunut lisäämään kipulääkityksen määrää ja se taas vaikeuttaa vatsan toimintaa sekä nukkumista. Pari viikkoa olen taas valvoskellut. Jäätelöä on kulunut kovasti, koska syön kipeänä aina herkkuja. Olen myös saanut ommeltua paljon tilkkutöitä öisin. Nyt minulla olisi todella voimakas tarve luoda uusia töitä ja tuoda sisältäni ideoita kankaille. Olen inspiroitunut ja luomisen" tuska" on voimakas. Taiteilijan elämä ei ole aina helppoa, mutta on se niin antoisaa.



Kaksi poikaamme viettää kesäänsä mummolassa tehden halkoja, kalastaen sekä ukin kanssa porohommissa käyden. Nyt ovat käynnissä pienten poron vasojen merkitseminen ja se on pojista mukavaa puuhaa. Vanhin poikamme valmistautuu aloittamaan opinnot Oulun Yliopistossa. Hän aloittaa historian opinnot syyskuun alussa. Onneksi asuntokin järjestyi. Tuntuu haikealta, että ensimmäinen lapsi lähtee maailmalle, mutta näin se elämä menee eteenpäin. Onneksi meillä on vielä kaksi leikki-ikäistä, joiden touhuja on mukava seurata.


2 kommenttia:

Merja kirjoitti...

Käypäs blogissani,siellä on sulle "tunnustus" :P

Willis kirjoitti...

apua apua apua..... kurkkaa yv foorumissa...olen mokaillut.. tyttöjeni kanssa...