maanantai 14. heinäkuuta 2008

Maanantaina 14.7.2008


Taas on uusi viikko alkamassa. Minulla alkaa jo yhdestoista viikko kesäkodissa tuttaviemme mökillä. Kesä menee taas niin kovalla vauhdilla eteenpäin. Lapsillakin on enää kuukausi aikaa koulujen alkuun. Meidän remontti on ednnyt ihan mukavasti. Mieheni kesäloma alkoi vihdoinkin tänään, joten voimme tehdä remppaa yhdessä täysipäiväisesti. Olen päivät kotona ja iltaisin menen mökille pienten kanssa touhuilemaan.
Minulla on nyt kova into ommella tilkkutöitä. Kun inspiraatio iskee, niin silloin on pakko ommella vaikka öisin, kun muulloin en ehdi. Minulla on valmistumassa pikkuhiljaa yli kymmenen uutta työtä. Osa näistä on jo kauan sitten aloitettuja "ufoja", joita olen nyt saanut ommeltua valmiiksi ja osa täysin uusia. On ihana ommella, vaikka olenkin väsynyt vähäisten yöunien takia. En suinkaan pelkästään käsitöiden vuoksi valvo. Olen myös kipeä varsinkin käsistäni ja selästäni. Mutta kivun ja säryn kestää huomattavasti paremmin, kun on mukavaa tekemistä ja mieliala pysyy hyvänä.
Meidän remontissamme on menossa pesuhuoneen ja saunan laatoitus. Seinien laatat ovat jo paikoillaan ja osa pesuhuoneen lattialaatoistakin. Huomenna laatoitushommat jatkuvat. Jospa tämän viikon loppupuolella saisimme suihkun toimimaan niin pääsisimme jo muuttamaan takaisin kotiin. Vähitellen on jo alkanut tuntumaan, että olisi mukava asettua kotiin koko perheen kanssa.
Tämä kesä on ollut minulle hyvinkin merkityksellinen. Olen saanut seurata hyvinkin läheltä luonnon heräämistä keväästä kesään. Luonto on inspiroinut minua myös tekemään luontoaiheisia tilkkutöitä. Minulla on ollut aikaa, varsinkin toukokuussa, miettiä elämääni ja tulevaisuuttani. 1.7. lähtien olen ollut ihan virallisesti eläkeläinen. Nyt on pysähtymisen paikka, mikä minusta tuleekaan isona ? Saan nyt vihdoinkin alkaa kuntouttamaan itseäni ja keräämään voimia. Jospa saisin syksyllä aloitettua säännölliset uimahallissa käynnit sekä kuntosalitreenauksen. Elämämme muuttuu muutenkin, kun vanhin poikamme muuttaa pois kotoa. Pienemmillä sisaruksilla on jo kiistaa siitä, kuka saa veljen huoneen käyttöönsä.
Mukavaa viikkoa kaikille !

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Kiitokset aivan ihanasta lahjasta!!!