perjantai 23. toukokuuta 2008

Kevät terveisiä Oulusta


Matkustin aamulla linja-autossa Ouluun. Käytin ensimmäistä kertaa eläkeläiskorttia matkaa maksaessani ja kyllä se tuntui aika oudolta. Mutta minkäs teen, olen eläkeläinen vaikka nuori olenkin. Minulla oli aika aromaterapiaan pitkästä aikaa. Oli ihana käydä hoidossa. Minun oli jotenkin vaikea aluksi rentoutua, koska kehoni oli niin kipeä, mutta rauhallinen hoito ja toisen ihmisen kosketus saavat ihmeitä aikaan. Hoidon jälkeen vielä aromaattiset öljyt tekevät työtänsä. Minulla oli oikein hyvä olla hoidon loputtua. Oulussa ajelin ystäväni polkupyörällä ja ihastelin kesään heräävää luontoa. Kuvan rentukat ovat Ainolan puistosta.


Mökillä elämä sujuu rauhalliseen tahtiinsa. Tällä viikolla olen koettanut saada haravoitua pihaa vähitellen ja olen leiponut pojan tuleviin Ylioppilasjuhliin. Onneksi äitini auttaa leipomisissa, en muuten selviytyisi kaikesta. Eilen illalla olin kovasti väsynyt koko viikon touhuista, että piti itkeä tirauttaa. Tuntui, että koko kehoni oli täysin väsynyt. Istuskelin mietteissäni ja yksikseni mökin takaterassilla ja katselin järvelle. Oli oikeastaan ensimmäinen lämmin ilta. Laitoin saunan lämpiämään ja saunoin sitten pitkään. Kipeytyneet lihakset saivat rentoutua ja mielikin piristyi.



Minulla on nyt ollut koiranikin mökillä. On niin ihana touhuta ulkona, kun Nuppu on seurana. Se kävelee perässä ja tulee saunaankin mukaani. Saunassa Nuppu on aina lauteiden alla. Lapset ovat uineet, vesi on noin 6-7 asteista. Lasten mielestä se on niin ihanan lämmintä. Ja koira on mukana kaikissa askareissa. Minä olen kokenut niin suurta rauhaa mökillä ollessani, nautin siellä olostani. Kotona remontti ei ole vielä kunnolla päässyt alkamaankaan. Huomenna otetaan lämmittimet pois ja maanantaina tulee kosteusmittaaja tarkistamaan mikä on tilanne. Meillä ei ole onneksi mitään kiirettä, saamme olla mökillä niin kauan kuin tarve vaatii.


Huomenna lauantaina suuntaamme taas mieheni kanssa rakennustarvikeostoksille. Valitsemme mm tapetteja, koristekaakeleita, lasitiiliä sekä pesuhuoneen kalusteita. Pitää koettaa muistaa ottaa vähän evästä mukaan, ettei väsy yllätä kuten viikko sitten.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Hei ystäväni!
Kiva oli lukea kuulumisiasi.
Aurinko täälläkin paistaa ja on hiukan lämpöisempää kuin aikaisemmin. Minulla on kanssa ollut enemmän kipuja oikea lonkkanivel on tulehtunut käveleminen on vaikeaa.
Voimia sinulle ja lämpöisiä halauksia.